Suwałki: Wykonanie otworu studziennego nr 3C i 6D oraz likwidacja otworów studziennych nr 3A i 6
Numer ogłoszenia: 185551 - 2015; data zamieszczenia: 16.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji , ul. Gen. Wł. Sikorskiego 14, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5676053, faks 087 5675022.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka Prawa Handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie otworu studziennego nr 3C i 6D oraz likwidacja otworów studziennych nr 3A i 6.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót geologicznych polegających na wykonaniu dwóch nowych otworów studziennych nr 3C i 6D oraz likwidacja otworów studziennych nr 3A i 6. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące prace na terenie ujęcia wody w Suwałkach: - wykonanie otworów studziennych nr 3C, 6D, - pobranie próbek gruntu i wody, - wykonanie pomiarów i obserwacji hydrologicznych w czasie wiercenia, - zamknięcie horyzontów wodonośnych, - filtrowanie otworów - wykonanie filtrów z rur stalowych, - wykonanie próbnego pompowania zespolonego, dowiązanego do monitoringu inwestora, - badanie jakości wody w zakresie fizykochemicznym i bakteriologicznym w zakresie monitoringu kontrolnego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2007 roku w spawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. nr 61, poz. 417) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 kwietnia 2010 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. nr 72, poz. 466), - wykonanie prac geodezyjnych celem zniwelowania i dowiązania geodezyjnego otworów studziennych, - likwidacja otworów studziennych nr 3A i 6, - zagospodarowanie terenu. Całość prac należy wykonać zgodnie z opracowaną dokumentacją hydrogeologiczną, zawierającą projekty geologiczno-techniczne wykonania i likwidacji otworów studziennych, będącą integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz pod nadzorem uprawnionego geologa..

II.1.5)
  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.22.20-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 200.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 9 000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych i 00/100). Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni. 1.1 Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09. 11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 1.2 W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna bezwzględnie wskazywać, że jest płatna bezwarunkowo i na pierwsze żądanie, bez konieczności wykazywania istnienia roszczenia oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; f) z treści gwarancji wnoszonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno wynikać, że odnosi się ona zarówno do zleceniodawcy gwarancji jak i do pozostałych członków konsorcjum - jeżeli to wynika z umowy konsorcjum.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

dowód wniesienia wadium - jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu - kopia przelewu wadium, - jeśli inna niż pieniężna forma wadium - oryginał dokumentu jako odrębny załącznik do oferty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.2.2)
  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie przedmiotu umowy (w tym sposobu realizacji), terminu i wynagrodzenia polegających na: a) wystąpieniu siły wyższej - w zakresie terminu zakończenia, - przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie bądź połączenie zdarzeń lub okoliczności, niezależnych od Stron, które zasadniczo utrudniają lub uniemożliwiają wykonywanie zobowiązań danej Strony wynikających z umowy, a których dana Strona nie mogła przewidzieć ani im zapobiec lub przezwyciężyć poprzez działanie z dochowaniem należytej staranności. - w przypadku zaistnienia siły wyższej Strona, której dotyczy działanie siły wyższej, zobowiązana jest poinformować drugą Stronę na piśmie o wystąpieniu siły wyższej, ze wskazaniem przewidywanego czasu trwania przeszkody w realizacji obowiązków wynikających z umowy z powodu działania siły wyższej. b) ustawowej zmianie stawki podatku VAT - zmiana wynagrodzenia, c) wystąpieniu niekorzystnych warunków atmosferycznych (uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z normami i sztuką budowlaną) lub innych przyczyn, w tym technicznych i organizacyjnych, nie zawinionych przez Strony - zmiana terminu, d) braku możliwości wejścia na plac budowy z winy Zamawiającego w terminie umożliwiającym umowne wykonanie robót - zmiana terminu, e) wystąpieniu robót uzupełniających, dodatkowych lub zamiennych jeśli ich realizacja warunkuje wykonanie robót zawartych w projekcie robót geologicznych - zmiana terminu, a jeśli te roboty powodują zmianę robót zawartych w projekcie robót geologicznych, także zmiana ceny wynikająca z tych zmian, f) wystąpieniu opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność - zmiana terminu, g) wystąpieniu braku możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - zmiana terminu, h) zmianie nazwy oraz formy prawnej Stron - w zakresie dostosowania umowy do tych zmian, i) zmianie wynikającej ze zmian w zakresie obowiązujących przepisów prawa - w zakresie dostosowania umowy do tych zmian, 2. Ponadto Wykonawca uprawniony jest do żądania zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonywania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonywania przedmiotu umowy oraz zmiany terminu i wynagrodzenia w następujących sytuacjach: a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji geologicznej lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, b) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji geologicznej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, c) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji geologicznej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, d) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 3. Każda zmiana umowy powinna być wnioskowana na piśmie. Wniosek powinien zawierać: opis i uzasadnienie zmiany oraz wpływ na wysokość wynagrodzenia i termin wykonania przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pwik.suwalki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ul. Gen. W. Sikorskiego 14, 16 - 400 Suwałki - Dział techniczny - Justyna Kramkowska pokój nr 9. SIWZ w wersji papierowej wydawana na wniosek Wykonawcy. Opłata 30 zł + VAT..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.01.2016 godzina 11:00, miejsce: siedziba PWiK w Suwałkach Sp. z o.o. - SEKRETARIAT.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. W niniejszym postępowaniu nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamówienie będzie prowadzone zgodnie z procedurą przetargu nieograniczonego przewidzianego w Regulaminie udzielania zamówień publicznych do zamówień poniżej progów sektorowych obowiązującego w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Suwałkach Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością od dnia 24.06.2015 r. który do wglądu znajduje się w Dziale Technicznym oraz do pobrania jest na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.pwik.suwalki.pl. 2. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie